Golden Gate Bridge en Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Kelsey Mortel - WaarBenJij.nu Golden Gate Bridge en Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Kelsey Mortel - WaarBenJij.nu

Golden Gate Bridge en Monterey

Door: Kelsey

Blijf op de hoogte en volg Kelsey

25 November 2019 | Verenigde Staten, Monterey

Gister zijn we gaan fietsen over de Golden Gate Bridge! Het was gelukkig rond de 20 graden dus echt prima te doen! Alleen wat een wind! Ik vind het echt prima om te fietsen, maar we moesten echt een paar stukken gigantisch steil omhoog. Niet te doen! Dus die stukken hebben we omhoog gelopen. Toen we eindelijk bij de Golden Gate waren stond er gigantisch veel wind op de brug! Maarja we moesten en zouden er over heen! Toen we eindelijk erover heen waren hebben we even lekker een banaantje genomen en wat gedronken en toen moesten we juist gigantisch steil omlaag!

We gingen naar het plekje Sausalito. Wat een super leuk plaatsje! Echt een uber amerikaans vissersdorpje. Hele leuke winkeltjes en restaurantjes. We moesten de weg erheen wel constant vol in de rem, omdat je zo steil naar beneden ging. Anders zou je echt de bocht uitvliegen!

Vanaf Sausalito namen we de ferry weer terug naar San Francisco. Je had super mooi uitzicht op de skyline van de stad!

We kwamen weer aan bij pier 39. We hebben onze fietsen teruggebracht en zijn toen met een uber naar Umami gegaan. Dit was niet helemaal in de buurt. We zijn nog nooit zo blij geweest toen we er weer uit mochten, de taxi chauffeur droeg helaas een nogal eigenaardige geur bij zich. We hadden het idee dat hij dit wist, want alle raampjes stonden open dus ik heb de hele rit met mijn neus naar buiten gehangen!

Na Umami zijn we lopen weer naar Union Square gegaan. Dit was maar een half uurtje en het was lekker weer om te doen! Onze dag was al weer snel om!

Vandaag vertrokken we alweer van San Francisco naar Monterey. Dit is een kustplaatsje langs highway 1. Deze weg gaat weer richting Los Angeles.

We zijn als eerste naar Carmel by the sea geweest. Super leuk plekje aan het strand. De zee is hier echt ontzettend wild! Hier in Monterey hebben ze ook een fisherman’s warf dus daar hebben we nog een kijkje genomen. Hierna zijn we naar Cannery Row gegaan een bekend straatje hier. Nick wilde heel graag eten bij de Johnny Rockets en deze zat hier! We hebben hier echt heerlijk gegeten. We hebben nog wat winketjes bekeken en er was een mooi plekje met uitzicht op het strand. Het was bizar koud dus we zijn daarna snel naar het hotel gegaan!

Aangekomen in het hotel kregen we onze kamer toegewezen. Nick deed de kamer open en we dachten, goh wat ligt er allemaal op bed.. Toen bleek er een laptop, tas en een camera te liggen! Deze kamer was al bezet! De meneer bij de lobby leek er niet heel erg van onder de indruk te zijn dus toen kregen we weer een andere kamer! We hebben onze kamer nu maar even goed op slot gedaan, zodat we straks niet ineens gasten in de kamer hebben!!!

Morgen hebben we onze laatste stop voordat we weer terug in LA zijn. Morgen gaan we naar Cambria. Gelukkig is het geen heel lange rit!

• 26 November 2019 - 06:36

Wilma Timman :

Haha toen ik vanmorgen wakker werd en het las moest ik wel even lachten. Dat hebben jullie weer. Maar gelukkig waren er nog andere kamers. Denk dat jullie leuke dagen hebben gehad in San Francisco! En nu weer op weg naar L.A. Eerst nog een ander plaatsje en dan de drukke.stad Los Angeles. Tobi ging gisteren even mee naar jullie huis en vond het wel jammer dat jullie er niet waren. Nog heel even hebben we gezegd. Nou jullie slapen nu lekker en morgen weer een goede reis toegewenst. Liefs en een dikke kus van Papa en Mama!

• 26 November 2019 - 08:01

Linsey:

Het gaat snel nu die laatste week!!!
    Leuk he San Francisco?!! Jullie hebben er genoeg gedaan! Leuk!

Geniet lekker en op naar LA voor de laatste hoogtepunten van jullie vakantie!!!

Xxx

• 26 November 2019 - 13:27

Monique:

Hoi reizigers, wat zien en doen en beleven jullie elke dag weer veel he. Zo geweldig wat voor een mooie en bijzondere plekken jullie aan doen. Heerlijk. Blijven jullie nog maar heerlijk genieten van jullie mooie reis. En een goede reis gewenst.