Helikopter vlucht en Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Kelsey Mortel - WaarBenJij.nu Helikopter vlucht en Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Kelsey Mortel - WaarBenJij.nu

Helikopter vlucht en Page

Door: Kelsey

Blijf op de hoogte en volg Kelsey

08 November 2019 | Verenigde Staten, Page

Vandaag was het dan zover, de helikopter vlucht boven de Grand Canyon. Wij moesten er om 9 uur zijn. Je werd eerst gewogen, als je boven de 136 kilo weegt moet je voor twee stoelen betalen. Gelukkig zaten wij daar net onder ;) !

Je zou eerst een safety check krijgen, maar wij werden ineens opgeroepen kregen een riem met een reddingsvest om en we mochten meteen door naar de helikopter, dat was wel een klein beetje vreemd. We moesten allemaal de koptelefoon op en we zaten in vier gordels vast. Toen was het zover en gingen we! Er stond gelukkig weinig wind dus het was een rustig vluchtje. Het uitzicht was echt ongelooflijk! Het was zo mooi om er overheen te vliegen. We wisten niet waar we kijken moesten, want je bent echt omringd en waar je ook heen kijkt je ziet alleen maar de Grand Canyon het is zo bizar groot! We hebben super veel foto’s kunnen maken en je zag heel goed de Colorado river die er door heen loopt. Het was echt super tof! De vlucht duurde maar 20-30 minuten dus we waren om kwart voor tien al weer met beide benen op de grond!

Na de vlucht zijn we onze koffers in het hotel gaan halen en hebben we uitgecheckt. Vandaag reden we door naar Page. Hier heb je de Horseshoe Bend, Glen Canyon en Lake Powell. Na een twee uur durende saaie weg kwamen we aan bij de Horseshoe Bend. De mevrouw zei ja het duurt wel 45 minuten voor je er bent.. dus wij dachten dat is best lang, maar we wilden het zien dus we gingen. Nou ik weet niet hoe ze bij 45 minuten kwam, want met 10 minuten stonden we er al! Hier waren weer super veel mensen die geen gevaar in het leven zien. Ze stonden lekker op het laatste stukje randje, als ze hun evenwicht zouden verliezen hadden ze naar beneden gedondert.. maarja alles voor de perfecte foto he.. Wij zijn op een mooi stukje rots gaan zitten waar gewoon ook ervoor nog stenen lagen. Dus gewoon best veilig. Hier hebben we een paar foto’s gemaakt. Aan Nick werd er nog door een chinese dame in het chinees en heel veel handgebaren of hij een foto van haar wilde maken. Op de een of andere manier wilde ze ook met mij op de foto, blijkbaar had ze nog nooit een blondine gezien. Daarna ging de dame nog even poseren dus heeft Nick zijn fotograaf skills weer wat opgekrikt!

Na de Horseshoe bend zijn we even gaan lunchen en gaan inchecken in ons hotel. We hebben weer een prima, schoon hotel! Toen we de spullen hadden uitgelaten zijn we naar een indoor shooting range gereden. Het plan was om in Las Vegas te gaan schieten, maar Nick kon niet wachten dus heeft hier alvast met twee wapens geschoten!

Na het schieten zijn we naar Lake Powell gereden. Echt een super mooi lake is dit! Omringd door de rotsen! Na een paar foto’s zijn we doorgereden naar een uitkijkpunt over de Glen Canyon. De zon ging alweer onder dus dit was een super mooi stukje!

Het was nog een beetje te vroeg om te eten dus zijn we nog even naar de super walmart gereden om onze tijd te vullen. In elke walmart zie je weer andere dingen, heel bizar! Na de walmart zijn we bij Taco Bell gaan eten. Ik vind Taco’s echt heerlijk. En deze taco’s waren ook super lekker! De taco schelp was van dorito’s nacho cheese gemaakt en de vulling was gehakt, kaas, sla en tomaat! Heerlijk heb ik gegeten! Nick is niet zo fan van taco’s dus die had een burrito besteld, maar deze smaakte volgens hem naar een natte luier dus dat was niet zo een succes.

Morgen ochtend om 11 uur hebben we eerst een tour door Antelope Canyon. Hier hebben we heel veel zin in, het schijt echt heel gaaf te zijn. Daarna rijden we door naar Monument Valley. Gelukkig is het maar een korte afstand, 2 uurtjes rijden!